پنج شنبه ٠٥ اسفند ١٣٩٥
.:: به پایگاه اینترنتی جشنواره علامه حلی(ره) خوش آمدید .:: تلفن روابط عمومی: 32904976-025 .::. ایمیل: helli.info2@gmail.com ::.
جستجوی پیشرفته   
منو اصلی
اخبار
اوقات شرعی
ساعت
آمار بازدید
 بازدید امروز : 209
 کل بازدید : 1959251
 بازدیدکنندگان آنلاين : 5
اخبار > برگزیدگان جشنواره در استان یزد تجلیل شدند


نسخه چاپي                     ارسال به دوست

شماره خبر : ٣٧٩٤٠٨               تاريخ درج خبر : پنج شنبه ٣٠ ارديبهشت ١٣٩٥                ساعت درج خبر : ١٨:٥١

 

 

 برگزیدگان جشنواره در استان یزد تجلیل شدند

 


 آیین تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره استانی علامه حلی(ره) یزد با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار و فرماندار یزد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، دبیر جشنواره علامه حلی و جمعی از مسئولین حوزوی و غیرحوزوی استان در تالار فرهنگ اداره کل ارشاد شهر یزد برگزار شد.


 

به گزارش روابط عمومی جشنواره علامه حلی(ره)، در مجموع در دو بخش خواهران و برادران تعداد 600 اثر از سطح مدارس علمیه خواهران و برادران به دبیرخانه جشنواره استان یزد ارسال شد که از این تعداد 388 اثر از سوی بانوان طلبه و 212 اثر توسط طلاب برادر ارسال شده است.

هیأت داوران و اساتید مستقر در دبیرخانه دائمی جشنواره علامه حلی استان یزد بر اساس معیارهای علمی و استاندارد پژوهشی، تعداد 95 مقاله از برادران و 91 مقاله از خواهران به اضافه 35 تحقیق پایانی بانوان طلبه را از مجموع آثار ارسالی در مرحله پایانی مورد ارزیابی قرار دادند که تنها 15 اثر را به عنوان منتخب معرفی کردند و علاوه بر تجلیل از منتخبین و اهدای تندیس و تقدیرنامه جشنواره از چهار معاون پژوهشی مدارس علمیه خواهران و برادران نیز با توجه به فعالیت گسترده در برگزاری جشنواره تجلیل شد.

هیأت داوران براساس دقت نظر در ارزیابی‌ها، تنها سه اثر را به عنوان برگزیده رتبه سوم، هفت اثر را شایسته تقدیر و پنج اثر را قابل تحسین معرفی کرد.

اسامی برگزیدگان این دوره از جشنواره به شرح زیر است:

مهرداد خوشبخت، از حوزه حجت بن الحسن(عج) میبد؛ برگزیده رتبه سوم
آزاده آخوندی، از مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد؛ برگزیده رتبه سوم
بتول نامداری خلیل‌آباد، از مدرسه علمیه فاطمة الزهرا اردکان؛ برگزیده رتبه سوم
علی طحانی، از مدرسه علمیه خان؛ شایسته تقدیر
محمدحسن قوسیان‌مقدم، از مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) میبد؛ شایسته تقدیر
علیرضا راهبر، از مدرسه حجت بن الحسن(عج) میبد؛ شایسته تقدیر
سیده الهام آقایی ابرندآبادی، از مرکز آموزش عالی حوزوی امام حسیین(ع) یزد؛ شایسته تقدیر
رضیه توکلی کافی‌آباد، از مدرسه علمیه حضرت زینب(س)؛ شایسته تقدیر
فاطمه خوشرو، از مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد؛ شایسته تقدیر
محبوبه طالبی ترک‌آباد، از مدرسه حضرت زهرا(س) احمدآباد اردکان؛ شایسته تقدیر
محمدعلی شفیع‌پور، از مدرسه حجت بن الحسن(عج) میبد؛ قابل تحسین
ثریا امام‌بخشی لک، از مدرسه حضرت زهرا(س) احمدآباد اردکان؛ قابل تحسین
فاطمه کاظمیان، از مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) محمدآباد؛ قابل تحسین
ریحانه میرفلاح، از مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) میبد؛ قابل تحسین
محبوبه منتظرقائم و حکیمه دشت‌آبادی، از مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد؛ قابل تحسین


چهار نفر از معاونان پژوهشی مدارس خئاهران و برادران نیز تجلیل شدند که اسامی آنان به شرح زیر است:

معاون پژوهش برگزیده از مدرسه حجت بن الحسن(عج) میبد، حجت الاسلام زارع شاهی
معاون پژوهش برگزیده از مدرسه علمیه خان، عادل ضیایی
معاون پژوهش برگزیده از مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد، رضیه رئیسی
معاون پژوهشی برگزیده از مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) محمدآباد، عصمت محمدی





مروری بر اظهارات سخنرانان مراسم ششمین جشنواره علامه حلی(ره) استان اصفهان

پژوهش پایه تولید علم است / طلاب پژوهش محور تربیت شوند

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با یادآوری آیات قرآنی و احادیثی درباره ضرورت تعقل و تفکر، اظهار داشت: طلاب باید مهارت تعقل و تفکر را در هر موضوعی اعم از مسائل اجتماعی، علمی و... بیاموزند و با فکر و تعقل در جامعه مسائل را ریشه‌یابی، عمق‌نگری و انتخاب کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: اگر باورهای یک جامعه براساس تفکر و تعقل نباشد، آن جامعه پیشرفت نمی‌کند و به جامعه ای سطحی‌نگر و ظاهرنگر تبدیل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در یزد افزود: اگر قدرت تفکر را به یک جامعه بدهیم، در واقع عقلانیت را بالا برده‌ایم، چون عقل بین حق و باطل را تمیز می‌دهد و این تفکر که زمینه‌ساز تشخیص عقل است، باید اول زمینه‌اش را درست کنیم.

آیت‌الله ناصری، ضرورت بکارگیری تفکر و تعقل را در تمام امور جامعه با توجه به قیام دشمنان اسلام در دنیا علیه مسلمانان را مهم خواند و گفت: گسترش فضای مجازی با انبوه اطلاعات و شبهات این وظیفه را بر دوش ما می‌گذارد که جوانان به ویژه طلاب مدارس علمیه را نسبت به انتخاب عالمانه پیام‌ها و اخبار فضای مجازی آگاه کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد بیان کرد: یکی از وظایف اصلی حوزه علمیه ایجاد فضا و شرایط تحقیق و پژوهش برای طلاب است، به گونه‌ای که بتوانند با تولید فکر و تحکیم مبانی اسلامی، پاسخگوی شبهات روز دنیا باشند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: آموزش مهارت‌های پژوهشی در کنار سایر دروس اصلی، یکی از مقدمات بسیار مهم در عرصه تحقیق، نوآوری و تولید علم است که در این جهت باید حداکثر توان را بکار گرفت و طلاب را پژوهش‌محور تربیت کرد.



مأموریت‌های حوزه انقلابی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با یادآوری آرمان‌های امام خمینی(ره) در پیروزی و پیشبرد انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مسیر خود را طی کرد تا به پیروزی رسید.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نه دنیای درست و آباد و نه آخرت درستی داشتیم و انقلاب به دنبال زیست نو و حیات جدید بود تا انسانی متعالی مبتنی بر اندیشه توحیدی در راستای کرامت انسان تربیت شود.

وی با اشاره به تأکید اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه، ابراز داشت: انقلابی ماندن حوزه یعنی پایداری و صیانت و اصرار بر بینش، منش و کنش انقلابی است و در اجرای این پروژه بزرگ نباید کلی‌گویی کنیم، بلکه باید در هر کدام از بخش‌های حوزه، سهم خود را در اجرای آن معین کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عماد تصریح کرد: حوزه انقلابی باید در بینش یعنی راهبردها، در منش یعنی رفتار، خلق‌وخو و طراحی فرایندها و هم در کنش یعنی اقدام و عمل و برنامه‌یزی و اجرا بتواند از اصول بنیادین مکتب اسلام دفاع کند.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی(ره) با برشمردن سه مأموریت اصلی و چهار کارکرد برای حوزه‌ها، گفت: اولین مأموریت ما فهم درست، منطقی و روزآمد دین با توجه به همه عناصر محیطی و مبتنی بر مبانی با روش دقیق پژوهش به روش اجتهادی است و مأموریت دوم حوزه‌های علمیه، عرضه درست دین، نشر و ارائه درست آن متناسب با سلایق مخاطبان و محیط‌های اجتماعی با روش حکیمانه، فصیحانه و بلیغ بیان می‌شود.

وی، مأموریت سوم حوزه‌های علمیه را اقامه فرائض، شعائر و دفاع در راستای تحقق هنجارهای دینی عنوان کرد و افزود: این سه مأموریت در قالب چهار کارکرد آموزش، پژوهش و تحقیق، تبلیغ و تهذیب شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عماد به جایگاه پژوهش در انقلابی مانده حوزه اشاره و تصریح کرد: اگر بخواهیم مسئله انقلابی ماندن حوزه‌های علیمه را پیگری کنیم، باید بستر آن را آماده کرد و راهی جز پژوهش وجود ندارد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور در پایان، لازمه پژوهش در حوزه‌های علمیه را در گرو بحث آموزش دانست و گفت: پژوهش و تحقیق در حوزه، رابطه مستقیمی با آموزش دارد و هر چه آموزش دقیق‌تر باشد، پژوهش‌ها و تحقیقات وزانت علمی بیشتری خواهند داشت.

 



نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




ویژه جشنواره نهم

تماس با ما

جشنواره‌های استانی
پیوندها
 

 

 

 

 

 


.: سايت رسمي جشنواره علامه حلّي(ره) - حوزه‌هاي علميه سراسر كشور :.

.: قم ـ صندوق پستی 185-37165               تلفن: 32904976-025 :.