معیارهای ارزیابی آثار در جشنواره علامه حلی(ره)
بر اساس ماده 4 آییننامه ارزیابی جشنواره علامه حلی(ره)، آثار شرکت داده شده در این جشنواره در چهار سطح علمی زیر ارزیابی میشوند:
سطوح مختلف ارزیابی جشنواره
|
حوزههای علمیه برادران
|
حوزههای علمیه خواهران و مدارس سفیران هدایت
|
سطح 1
|
پایههای اول تا سوم
|
نیمسال اول تا ششم
|
سطح 2
|
پایههای چهارم تا ششم
|
نیمسال هفتم تا پایان دوره عمومی و نیمسال اول و دوم سطح سه
|
سطح 3
|
پایههای هفتم تا نهم
|
نیمسال سوم تا پایان سطح سه
|
سطح 4
|
پایه دهم و درس خارج
|
سطح 4
|
بر اساس ماده 5 این آییننامه، مراحل ارزیابی آثار که توسط گروههای تخصصی انجام میشود، به شرح زیر است:
مرحله اول
|
ارزیابی اجمالی، که با هدف شناسایی آثار شایسته ورود به مرحله ارزیابی تفصیلی انجام میشود و حداقل امتیاز لازم در این مرحله، 75 از 100 امتیاز است.
|
مرحله دوم
|
ارزیابی تفصیلی (اول، دوم و بعضا سوم)، که عبارت است از بررسی تفصیلی آثار به منظور انتخاب آثار برتر.
در این مرحله، با توجه به آییننامه جشنواره، یک اثر حداکثر سه بار توسط سه ارزیاب مختلف مورد بررسی تفصیلی قرار گرفته و نمره نهایی اثر بدست میآید.
|
هر کدام از آثار شرکت داده شده در جشنواره علامه حلی(ره) بر اساس 12 فرم مجزا (یک فرم ارزیابی اجمالی و یازده فرم ارزیابی تفصیلی) مورد بررسی قرار میگیرد که همه فرمهای یاد شده بر اساس مرحله ارزیابی و قالب آثار به شرح زیر تنظیم شده است:
1. فرم ارزیابی اجمالی (برای همه آثار)
2. فرم ارزیابی تفصیلی مقالات سطح 1
3. فرم ارزیابی تفصیلی مقالات سطح 2
4. فرم ارزیابی تفصیلی مقالات سطح 3
5. فرم ارزیابی تفصیلی مقالات سطح 4
6. فرم ارزیابی تفصیلی تحقیقات پایانی سطح 2
7. فرم ارزیابی تفصیلی پایاننامههای سطح 3
8. فرم ارزیابی تفصیلی کتابهای سطح 1 و 2
9. فرم ارزیابی تفصیلی کتابهای سطح 3
10. فرم ارزیابی تفصیلی کتابهای سطح 4
11. فرم ارزیابی تفصیلی مقالات و کتب ترجمه
12. فرم ارزیابی تفصیلی کتابهای تصحیح و تعلیق
جهت آگاهی بهتر و دستهبندی شده، جدولی با عنوان معیارهای ارزیابی آثار بر اساس قالب/سطحهای مختلف تهیه شده که در ادامه میتوانید آن را دانلود نمایید:
|